علت درد و حساسیت دندان بعد از انجام ترمیم های عمیق چیست؟

فوریه 28, 2019 توسط mohtasham0
sensitive-tooth.jpg

علت درد و حساسیت دندان بعد از انجام ترمیم های عمیق چیست؟

گاهی دندان تا مدتی (سه تا پنج هفته) به سرما و گرما حساس می شود اما این حساسیت دندان به مرورکمتر می شود.
در مراحل اولیه، دندان خراب به مرور باعث بروز علائم می شود. هرچند هنگامی که پوسیدگی دندان برای مدت طولانی باقی بماند شایع ترین علائم مانند دندان درد یا حساسیت دندان به سرما، گرما، شیرینی یا فشار می باشد. یک نشانه ی دیگر ممکن است بوی بد دهان باشد.
اگر پوسیدگی بسیار عمیق باشد و عصب در اثر باکتری های پوسیدگی آلوده شده باشد نیاز به درمان ریشه می باشد ولی گاهی پوسیدگی عمیق می شود اما عصب آلوده نشده در این موارد یک شانس برای حیات دندان و جلوگیری از کارهای پر رفت و آمد و بالطبع پرهزینه تر دندانپزشک اقدام به ترمیم می کند و درمان ریشه مشروط به دردهای پیوسته و مکرر و حساسیت شدید به گرما می شود.
در چنین مواردی باید انتظار درد بعد از ترمیم را داشته باشید.

مراقبت های لازم:

• مراجعه دوره ای به دندانپزشک جهت بررسی وضعیت دندان ترمیم شده
  • عدم ایجاد تغییر حرارتی (غذا و نوشیدنی ولرم میل شود)
  • استفاده هفته ای دو بار دهانشویه حاوی فلوراید برای کاهش ریسک ایجاد پوسیدگی
  • استفاده از نخ دندان بعد از هر وعده که کمک به عدم عود مجدد پوسیدگی دندان می کند.

به همین دلیل برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها باید هر چند وقت یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی اصفهان هستید ما به شما کلینیک آریانا که از بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی اصفهان است را معرفی می کنیم.
درمانگاه دندانپزشکی آریانا از بهترین کلینیک دندانپزشکی اصفهان است که با بهره مندی از بهترین متخصصان دندانپزشکی ، سعی دارد تا بهترین خدمات را در زمینه سلامت دهان و دندان به بیماران خود ارائه دهد.

حساسیت دندان

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

آمار بازدید از سایت