درمان کانال ریشه

اکتبر 13, 2019 توسط mohtasham0
Root_Canal_Treatment.jpg

مقایسه درمان اندودنتیک (درمان کانال ریشه) با کشیدن دندان

بسیاری از بیماران می خواهند بدانند که چرا درمان اندودنتیک به جای کشیدن دندان توصیه می شود. پاسخ ساده به این سؤال این است که درمان ریشه در طولانی مدت مزایای سلامتی بهداشت دهان و دندان بهتری را ارائه می دهد و این باعث می شود هزینه کلی مراقبت از دندان شما کاهش یابد. در حالی که ممکن است در نگاه اول هزینه درمان در روش کانال ریشه بالاتر باشد ، کشیدن دندان هزینه های بعدی دیگری دارد. برای درک بهتر ، ما توضیح می دهیم چرا درمان کانال ریشه جایگزین مطلوب تری برای کشیدن دندان است.

چرا درمان کانال ریشه؟

یک روش دندانپزشکی اندودنتیک است که درپی آسیب به دندان یا پوسیدگی دندان باشد که به ریشه دندان نفوذ کرده است . هر کدام از این علل به عصب دندان آسیب می رساند (محفظه داخلی دندان متشکل از رگهای خونی ، اعصاب و بافت همبند). جراحی ودسترسی به انتهای عصب، عفونت یا آبسه احتمالی برداشته شده و ریشه دندان درمان می شود. هدف از جراحی اندودنتیک حذف بخشی ازریشه که فضای کانال در آن قسمت تمیز نشده یا پرنشده میباشد
پس از آن ، یک روکش روی دندان قرار می گیرد تا از آسیب بیشتر در امان باشد.

تشخیص: بعد از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی یک دندانپزشک یا متخصص اندودنتیست دندان را معاینه می کند و برای تأیید عفونت یا آبسه ،توصیه به تصویر اشعه ایکس از دندان را می دهد.
برای بی حسی دندان از بی حسی موضعی استفاده می شود.
تمیز کردن: بعد از ایجاد شکاف کوچک در تاج دندان ، دندانپزشک با استفاده از ابزارهای ریز ، آلودگی را از ریشه دندان تمیز میکند.
هنگامی که ریشه دندان آسیب دیده از آلودگی و میکروب ها و هرنوع بافت نرمی تمیز شد با مواد مخصوص پر می شود و سپس یک روکش برای محافظت دندان روی تاج دندان قرار می گیرد تا از شکستن و پوسیدگی مجدد دندان جلوگیری شود.

انتخاب راحت و سالم
به دلیل تکنیک های مدرن و بیهوشی ، درمان کانال ریشه عملا بدون درد است. بسیاری از افراد به اشتباه معتقدند که یک کانال ریشه به دلیل ارتباط آن با آسیب پالپ یا عفونت ، دردناک خواهد بود. اما اشتباه نکنید: عفونت منبع واقعی درد شماست. در حقیقت ، در مقایسه با کشیدن ، درمان کانال ریشه گزینه راحت تری است!

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

جدیدترین مقالات

آمار بازدید از سایت